Czy robiłeś kiedyś zakupy w Europie, Azji lub Ameryce? Jeśli tak, to zapewne wiesz, że wiele tamtejszych sklepów wydaje się nam niecodziennych. Co to oznacza? Dziś, aby wyróżnić się w oczach klienta, nie wystarczy już sprzedawać oryginalnych ubrań. Można jedynie przyciągnąć kupującego czymś więcej. I projektanci wpadli na pomysł: zaczęli projektować nietypowe wnętrza sklepów, które bardziej przypominają muzea sztuki nowoczesnej niż sklepy.
Surrealizm we wnętrzu sklepu
Jeden z takich sklepów 2 w 1 znajduje się w Seattle, w okolicy Capitol Hill. Oferuje on swoim klientom kosmetyki marki Glossier. Nawiasem mówiąc, marka ta jest stosunkowo młoda, ale już zyskała ogromną popularność. Jednym z topowych produktów, jak twierdzą kobiety, jest tusz do rzęs na mokro. Grupą docelową marki jest pokolenie millenialsów. Nic więc dziwnego, że właściciel marki postanowił uczynić swój flagowy sklep atrakcją dla młodych ludzi.
Surrealizm we wnętrzu sklepu
Do zaprojektowania outletu zaproszono znaną projektantkę Kendall Letham. Ona z kolei jest fanką projektów pop-up realizowanych przez Lily Kwong. Głównymi elementami były w nich pastelowe odcienie różu, a także naturalny mech. Kendall Lethem pomyślała i postanowiła: „Czemu nie skorzystać z tego pomysłu” i wprowadziła do wnętrza struktury z mchu. Nie odeszła jednak od kolorystyki swojej idolki, dlatego ściany sklepu kosmetycznego pomalowano na kolor Millennial Pink, czyli „róż milenijny”.
Surrealizm we wnętrzu sklepu
Według osób odwiedzających outlet, na początku nie wiedzieli, gdzie się znajdują. Czuli się jak w jakimś terrarium albo miejscu do kręcenia surrealistycznych kreskówek. Oczywiście! W końcu na środku sklepu znajduje się kompozycja z kamieni ukryta pod warstwą mchu. Podłogę zdobią gigantyczne grzyby, które przechodzą przez płytki podłogowe o matowej fakturze.
Surrealizm we wnętrzu sklepu
Surrealizm we wnętrzu sklepu
Nie ma informacji, czy sprzedaż wzrosła po otwarciu flagowego butiku, ale właściciel marki Zdecydowanie byłem zadowolony. W końcu w niedalekiej przyszłości pojawi się kilka kolejnych oryginalnych sklepów Glossier, zaprojektowanych przez Kendalla Lethama. Przy okazji, projektant obiecuje, że będą równie oryginalne i zaskakujące.

Przeczytaj także: