Podczas wiosennej sesji wystawy Maison & Objet paryski architekt i projektant Franklin Azzi zaprezentował projekt Retro Futur. W swojej pracy architekt chciał pokazać, jak kreatywne projekty będą się rozwijać w przyszłości, wykorzystując narzędzia przeszłości.
Według architekta, nie ma on jednego, charakterystycznego stylu. Uważa się za „architekta-technika”. Azzi jest również przekonany, że piękny budynek to miejsce, które uszczęśliwia swoich mieszkańców.
Franklin zdobył wykształcenie w paryskiej szkole architektonicznej. Jednym z jego mentorów był filozof Paul Virilio. Następnie Azzi studiował w Glasgow School of Art, gdzie zdobył fundamentalne wykształcenie interdyscyplinarne. W trakcie studiów chętnie zmieniał kierunek studiów, przechodząc z zajęć z wzornictwa przemysłowego samochodów na zajęcia z mody i tekstyliów. Twórcze podejście architekta kształtowało się pod wpływem różnych mistrzów, od architekta po psychoanalityka. W swoich pracach projektant łączy różnorodne kierunki.
W 2006 roku Azzi założył własne biuro architektoniczne, które działa do dziś. Biuro mieści się w samym centrum Paryża i w pełni odzwierciedla styl pracy architekta.
Lista projektów stworzonych przez biuro architektoniczne Franklin Azzi Architecture obejmuje takie obiekty, jak nabrzeże na lewym brzegu Sekwany, słynny paryski wieżowiec Tour Montparnasse i przyległy teren, przestrzeń kulturalna w dawnym budynku sortowni pocztowej w Lille, Szkoła Sztuk Pięknych w Nantes, kompleks mieszkaniowy Beaupassage-Grenelle w siódmej dzielnicy Paryża. Franklin preferuje rekonstrukcję starych budynków, przekształcając je w arcydzieła architektury, które przetrwają lata.
Obecnie Azzi zajmuje się przebudową hotelu Mama Shelter w Dubaju, przestrzeni w prawym skrzydle Grande Arche de la Defense i biur przy Avenue de la Grande Armee, a także modernizacją butiku EP Yaying w Szanghaju.
Architekt zawsze pozostaje wierny sobie. W każdym stworzonym projekcie widoczna jest ręka mistrza, choć sam twierdzi, że nie ma on własnego, charakterystycznego stylu. Azzi wierzy, że w dzisiejszych czasach rzeczy powinny być bardziej uniwersalne i dostosowane do współczesnych realiów, a przestrzenie mieszkalne powinny łączyć w sobie wiele funkcji.
Przeczytaj także:
- Laureat Nagrody Pritzkera – architekt Arata Isozaki
- Hans Hollein: Postmodernizm i nowa koncepcja architektoniczna
- Claudio Silvestrin: Jakby czas zatrzymał się na zawsze
- Jože Plečnik: Jasny ślad w architekturze i designie
- Karim Rashid: Życie wyjątkowego współczesnego projektanta w szczegółach
- Ikoniczne projekty Eero Saarinena: legendy designu