Francesco Binfaré to projektant, który uważa się za artystę i który realizuje swoje kreatywne pomysły poprzez design.
„Nie da się wyznaczyć precyzyjnych granic między sztuką a designem. Trudno jest zdefiniować, czym jest projektant, a jeszcze trudniej sformułować, czym jest artysta. Moim zadaniem jest widzieć, myśleć i czerpać inspirację. Moim zdaniem ważne jest, aby mówić to, co trzeba powiedzieć, aby móc wyrazić ideę w czymś namacalnym – i robić to dobrze!” – powiedział kiedyś Francesco Binfaré.
Przyszły artysta i projektant urodził się i mieszka w Mediolanie. Rysunku i malarstwa uczył się od ojca. W 1960 roku rozpoczął pracę w firmie Cassina jako asystent jej założyciela, Cesare Cassiny. Kilka lat później objął kierownictwo nad centrum badawczym firmy.
W 1972 roku Francesco Binfaré brał udział w przygotowaniu wystawy „Włochy: Nowy krajobraz domowy”, która odbyła się w nowojorskim Museum of Modern Art. Osiem lat później otworzył własne studio, które zajmowało się projektowaniem obiektów dla włoskich marek.
Francesco nie zapomniał również o drugiej stronie swojego twórczego życia. W 1992 roku ukończył pracę nad cyklem obrazów „Ślady udomowionych emocji”. To właśnie dzięki tym pracom współzałożyciel Edra Massimo Morozzi zauważył Francesca i zaprosił go do współpracy. To spotkanie zapoczątkowało nową erę – czas tworzenia legendarnych sof.
Sofa Essential to niekwestionowany sukces znanej marki. Jest to „elastyczny”, modułowy i elegancki produkt do salonów. Dzięki specjalnej „inteligentnej” poduszce może się przekształcać i dostosowywać do różnych zadań przestrzennych i społecznych.
Zaledwie rok po rozpoczęciu współpracy Francesco zaprezentował sofę L’Homme et la Femme na Międzynarodowych Targach Meblowych w Kolonii. Jest to pierwszy projekt mebli transformowalnych. Rezultatem jest model sofy, której poduszki mogą służyć zarówno jako oparcie, jak i podłokietniki. Przez ponad dwie dekady współpracy Francesco Binfara stworzył wiele interesujących mebli. Warto wspomnieć osobno o sofach Standard i Grande Soffice.
W swojej pracy projektant przywiązywał dużą wagę do idei ergonomii. Wspierała go w tym Edra. Okazuje się, że meble wyglądające jak dzieła sztuki mogą być nie tylko piękne, ale i bardzo wygodne.
Przeczytaj także:
- Zalety i wady wbudowanych mebli: co warto wiedzieć?
- Looking Glass: Różne rodzaje luster do Twojego domu i wnętrz
- 10 kreatywnych sposobów na włączenie złoceń do wnętrza
- Symetria we wnętrzu: 3 proste zasady dla projektantów
- Nowoczesne wnętrza w stylu neoklasycystycznym: elegancja i wygoda
- Projekt małej sypialni: wygoda i styl w każdym metrze