Rosji rozpoczął się sezon grzewczy. Właściciele mieszkań w końcu mogli zrezygnować z ciepłych swetrów i skarpet, a w ich domach zrobiło się ciepło. Niestety, ten sielankowy obraz nie dotyczy wszystkich. W końcu niektórzy właściciele mieszkań regularnie borykają się z niedostatecznie ciepłymi kaloryferami. Co zrobić w takim przypadku?

Zmierz temperaturę powietrza
Każdy ma swoje własne wyobrażenie o upale i zimnie. Istnieją jednak normy temperaturowe dla lokali mieszkalnych. Za optymalną temperaturę uważa się zakres +18°C — +22°C.

Aby wykonać pomiary, należy zamknąć wszystkie drzwi i okna oraz umieścić termometr na wysokości 1 metra od podłogi w odległości co najmniej pół metra od baterii. Po pół godzinie warto ocenić wynik. Jeśli temperatura w pomieszczeniu jest niższa od normy, czas rozwiązać ten problem.
Czy można rozwiązać problem samodzielnie?


Jeśli masz choć trochę doświadczenia w hydraulice, możesz spróbować rozwiązać problem samodzielnie. W końcu bardzo często dzieje się tak z powodu zapowietrzenia instalacji grzewczej i wystarczy ją odpowietrzyć.
Można to łatwo zrobić, jeśli w mieszkaniu znajduje się kran Mayevsky lub specjalny zawór. Najważniejsze, żeby nie zapomnieć podłożyć pod niego jakiegoś pojemnika: woda wleje się do otworu po powietrzu.
Oprócz zatorów powietrznych, zimne grzejniki mogą być również spowodowane przez:

  • nieprawidłowe podłączenie;
  • zatkany pion;
  • zbyt wiele sekcji w grzejniku;
  • zablokowany prześwit rur;
  • osadzanie się osadu wewnątrz grzejnika itp.

Tylko osoba, która ma już pewną wiedzę na temat urządzenia systemu grzewczego i odpowiednie umiejętności, będzie w stanie samodzielnie rozwiązać takie problemy.
Zadzwoń do specjalisty


Jeśli nie masz pojęcia, na czym polega problem, a samo odpowietrzenie instalacji nie rozwiązało problemu, skontaktuj się z zarządcą. Technik powinien przyjechać i sprawdzić stan instalacji grzewczej, zidentyfikować problem i go rozwiązać. Wydawałoby się, że wszystko jest bardzo proste, ale zazwyczaj na tym etapie pojawiają się główne problemy: albo technik w ogóle nie przyjechał, albo przyjechał, ale załamał ręce, a baterie pozostały zimne. Co zrobić w takim przypadku, większość właścicieli mieszkań po prostu nie wie i woli się z tym pogodzić. Na próżno!
Jeśli po wezwaniu specjalisty problemu nie udało się rozwiązać, a zarządca nie zareagował w żaden sposób, należy złożyć skargę. W tym celu należy skontaktować się z Departamentem Mieszkalnictwa i Usług Komunalnych. W takim przypadku należy dołączyć do wniosku kopię odwołania do firmy zarządzającej. Bardzo często te środki wystarczą, aby firma zaczęła działać bardziej aktywnie.
Zgłoś naruszenie

I ostatnia rzecz, o której wielu zapomina lub po prostu nie myśli: przy ciągłych przerwach w ogrzewaniu właściciel mieszkania nie jest zobowiązany do płacenia za to, czego nie ma. Niedostateczne ogrzewanie powietrza jest również uważane za usługę niskiej jakości. Dlatego jeśli przeziębienie utrzymuje się od kilku miesięcy, należy złożyć wniosek do Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej i Komunalnej o przeliczenie.
Dopuszczalny czas awarii systemu grzewczego wynosi 24 godziny w miesiącu, a temperatura powietrza w pomieszczeniu nie powinna być niższa niż +18°C przez okres dłuższy niż 16 godzin.
Aby potwierdzić fakt nienależytego wykonania usługi, należy skontaktować się z zarządcą i wezwać pracownika, który dokona niezbędnych pomiarów. Sporządzi on protokół, na podstawie którego zostanie przeliczona ostateczna kwota.

Przeczytaj także: