Technologie posunęły się już tak daleko, że zaczęły pojawiać się w pełni interaktywne sklepy. Jednym z pierwszych, który rozwinął ten trend, był zaawansowany Szanghaj.
Właściciel marki kosmetycznej B+Tube zasugerował holenderskiemu biuru projektowemu The Storeage z siedzibą w Szanghaju stworzenie unikalnego sklepu z kosmetykami. Głównym zadaniem jest uczynienie sklepu interesującym dla pokolenia Z, czyli połączenie wersji online i offline butiku kosmetycznego.
O wystroju
Sklep marki B+Tube zajmuje powierzchnię 218 metrów kwadratowych. W jego projekcie projektanci wykorzystali dużą ilość stalowych elementów, srebrnych odcieni i oczywiście wiele komputerów. To niekonwencjonalne połączenie tworzy wrażenie przebywania gdzieś na statku kosmicznym.
Zdaniem ekspertów perforowana stal okazała się idealnym rozwiązaniem dla realizacji tego pomysłu. Sklep oferuje dwie wersje: srebrne i tęczowe panele z efektem holograficznym. Nawiasem mówiąc, ta druga wersja została wykorzystana do dekoracji centralnego łuku punktu sprzedaży.
O koncepcji
Najciekawszą rzeczą w tym sklepie jest jego koncepcja. Ogromny zespół ekspertów długo zastanawiał się, jak ostatecznie będzie wyglądał butik i jakie nowości wniesie do branży.
W rezultacie podzielili punkt sprzedaży zgodnie z trzema etapami pielęgnacji skóry. Pierwszy to oczyszczanie. Drugi to nakładanie podkładu/ochrony. Trzeci to wykończenie, czyli makijaż.
W związku z tym każdy z etapów miał swoje własne centrum edukacyjne. Tutaj kupujący będzie mógł czytać, przeglądać materiały edukacyjne, a także uzyskać porady ekspertów. Takie podejście pozwala uniknąć zakupu produktu, który jest dla niego zbędny.
Prezes B+Tube uważa, że młodzi konsumenci nie powinni być ograniczani ideałami piękna narzucanymi im przez reklamy i społeczeństwo. Indywidualność jest ważna we wszystkim, również w dbaniu o siebie.
Oprócz konsultacji w zakresie doboru kosmetyków, interaktywny sklep oferuje teraz dodatkowe usługi telefoniczne, a mianowicie kody QR. W szczególności obejmują one „przymierzanie” odcieni podkładu i błyszczyka do ust.
Przeczytaj także:
- Li Galli: Miejsca, w których Rudolf Nureyev spędził swoje życie
- Dom Leonarda DiCaprio w Los Angeles: Fascynująca wycieczka
- Podróż Madonny: od rapu do popu i nowy dom
- Dom podróżny w stylu alpejskim projektu Carlo Mollino
- Villa Benquemont: Wyjątkowy dom o zaokrąglonych kształtach w Prowansji
- Restauracja ze zdrową żywnością w Hiszpanii od Masquespacio