Budynek wielopiętrowy to ogromny żywy organizm. A awaria jednego z jego elementów zawsze prowadzi do poważnych problemów, trudności i komplikacji. Wyobraźmy sobie życie na 14. piętrze budynku wielopiętrowego. I nagle psuje się winda. Życie praktycznie się zatrzymuje, bo ani matka z dzieckiem, ani starszy sąsiad nie mogą zjechać na dół, a tym bardziej wrócić na górę.
Co zrobić, gdy winda w budynku nie działa

Należy pilnie rozwiązać ten problem, aby życie tego wielopiętrowego potwora nie zostało po prostu sparaliżowane. Co robić? Gdzie biec, żeby winda znowu działała?

Znalazłem się w windzie podczas awarii, co powinienem zrobić?

Szczerze mówiąc, sytuacja jest taka sobie. Ale jest wyjście z tego:
• Oczywiście pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, jest próba kontaktu z dyspozytorem. W tym celu windy (zarówno stare, jak i nowoczesne) mają specjalny przycisk.
• Jeśli to nie zadziała, użyj smartfona (jednak w windzie może nie być połączenia). Możesz zadzwonić do bliskich, żeby mogli wezwać specjalistów.
• Możesz też spróbować skontaktować się z dyspozytorem osobiście, ponieważ odpowiednie numery telefonów są zazwyczaj podane na stojakach w windzie.
• A co, jeśli nie ma połączenia i dyspozytor nie odpowiada na przycisk? Wtedy w grę wchodzą nasz głos, ręce i nogi. Spróbuj krzyknąć, zapukać – nagle ktoś usłyszy i pomoże.

Teraz o naprawach

Istnieją pewne przepisy, zgodnie z którymi firmy zarządzające lub inne organizacje odpowiedzialne za systemy wind w budynkach mieszkalnych muszą działać.
Co zrobić, gdy winda w budynku nie działa

Na przykład każda awaria musi zostać naprawiona w ciągu 24 godzin od zgłoszenia przez mieszkańców. Ale jeśli w windzie jest osoba, muszą rozwiązać problem w ciągu maksymalnie 60 minut.
Zdarzają się również sytuacje, gdy operatorzy windy uratowali osobę, ale odłożyli naprawę na inny, dogodniejszy dla niej termin. W takim przypadku nadal obowiązuje zasada „napraw w 24 godziny i ani sekundy dłużej”.

A co, jeśli problem nadal nie zostanie naprawiony na czas?

Skarga nie jest przyjemna, ale czasami pożyteczna. Jeśli organizacja serwisowa nie wywiązuje się ze swoich obowiązków w terminie, należy napisać skargę zbiorczą (od mieszkańców domu) i przekazać ją do administracji dzielnicy, administracji miasta, a nawet lokalnego inspektoratu budownictwa mieszkaniowego.
Co zrobić, jeśli winda w budynku nie działa

Uwaga! W tym dokumencie należy wszystko jasno określić: wymienić awarie windy, podać daty i, jeśli to możliwe, godziny. Oczywiście, należy podać datę i godzinę kontaktu z firmą. To pomoże specjalistom szybko zidentyfikować problem.

Przeczytaj także: