Organizator przestrzeni to nowy, ale już dość popularny zawód w Rosji. Co jakiś czas w mediach społecznościowych pojawiają się posty o tym, jak dom został odmieniony dzięki pomocy profesjonalisty.
Jednak osoby, które dopiero zamierzają skorzystać z usług organizatora przestrzeni, mają wiele pytań dotyczących tego procesu. Postaramy się odpowiedzieć na 5 najczęściej zadawanych.
1. Kto decyduje, czego się pozbyć?
Oczywiście nikt nie może zmusić właściciela do wyrzucenia tej czy innej rzeczy. Organizator przestrzeni użyje jednak doświadczonego oka, aby ocenić, czy nadaje się ona do dalszego użytku, czy można ją naprawić, a może sprzedać lub oddać.
Podczas rozmowy sam właściciel może dojść do wniosku, że ma sens pozbyć się jakiegoś elementu garderoby, gadżetu itp. Jednak ostateczną decyzję podejmuje właściciel domu.
Jeśli właściciel jest zajęty i zleci organizatorowi posprzątanie bałaganu pod jego nieobecność, specjalista posegreguje rzeczy i po powrocie właściciela zapyta go, co zrobi z tym, co jest zepsute, straciło swój „wygląd handlowy” lub od dłuższego czasu nie było używane.
2. Co stanie się z rzeczami, których właściciel postanowił się pozbyć?
Organizator przestrzeni pozbędzie się rzeczy przeznaczonych do utylizacji: wywiezie je na wysypisko, w razie potrzeby zleci wywóz śmieci.
Właściciel domu sam znajdzie miejsce na rzeczy, których nie potrzebuje, ale które nadal nadają się do użytku: sprzeda je, ofiaruje znajomym. Jeśli nie udało się znaleźć dla nich miejsca w najbliższym otoczeniu, rzeczy i zabawki dziecięce można wysłać do organizacji charytatywnej, a ubrania dla dorosłych zanieść do kościoła.
3. Czy będą dodatkowe koszty?
Najprawdopodobniej okaże się, że Twoje systemy przechowywania będą wymagały dodatkowego wyposażenia, abyś mógł utrzymać porządek w przyszłości. Oczywiście organizator przestrzeni wykorzystuje półki, szuflady, pudełka i pojemniki, które masz, ale bardzo prawdopodobne jest, że będziesz musiał dokupić coś dodatkowego.
Profesjonalista doradzi, które pojemniki, organizery i zapięcia warto kupić i poleci, gdzie można to zrobić taniej. Niektórzy specjaliści mogą przejąć trud zakupu, wliczając koszt towarów i usług w kosztorys.
4. Według jakiej zasady sortowane są rzeczy?
Zależy to od kategorii rzeczy, na przykład
● książki są sortowane według autora, kategorii wiekowej, gatunku;
● naczynia – według zasady „formalne/codzienne”;
● zabawki – według materiału i kategorii wiekowej;
● ubrania dzielimy na świąteczne i codzienne, a także dzielimy je według rodzaju, a czasem według koloru.
Podczas wstępnej rozmowy między właścicielem a organizatorem można omówić zasadę sortowania rzeczy. Być może specjalista zaproponuje własne, oryginalne podejście, które spodoba się właścicielowi domu.
5. Z jakich dodatkowych usług mogę skorzystać?
Przede wszystkim sprzątanie. Po posortowaniu i rozłożeniu rzeczy organizator przestrzeni usunie drobne śmieci, wytrze kurz i umyje podłogę.
Niektórzy specjaliści oferują usługi projektowe: mogą udzielić porad dotyczących rozmieszczenia mebli, wyboru dekoracji.
Większa firma może zaoferować kompleksową usługę, która obejmuje oprócz powyższych, kosmetyczne naprawy mieszkania, renowację mebli itp.
Zanim zaprosisz specjalistę od organizacji przestrzeni, wyjaśnij, co dokładnie z tej listy może Ci zaoferować.
Przeczytaj także:
- Przemiana przytulnej werandy w domku letniskowym na sezon letni
- Błędy przy wyborze tekstyliów do domku letniskowego: jak uniknąć problemów
- Profesjonalne porady, jak zazielenić balkon kwiatami
- Sting i jego zachwycający toskański dom: przytulność i styl
- Remont wnętrz: Jak przeprowadzić remont z małym dzieckiem
- Paski do noszenia mebli i sprzętu: jak wybrać najlepsze